Aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai, Faktai apie riebalus, kurių nežinojote


Faktai apie riebalus, kurių nežinojote

Greta kitų sveikatingumo principų, tokių kaip darbo ir poilsio režimų derinimas, neprivalgymas ar grūdinimasis, reguliarus fizinis krūvis yra vienas iš esminių reikalavimų, kuriuos įgyvendinus galima tikėtis geros sveikatos. Darnus organizmo funkcionavimas reikalauja aerobinio krūvio, o konkrečiai — ilgai trukančio ir reguliaraus.

aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai

Siekdami išsiaiškinti, aerobinio tipo treniruočių teikiamą naudą, minimalų organizmui reikalingą krūvį, rekomenduojamą mitybos režimą, kalbėjome su sveikatingumo aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai, medikais ir dietologais. Apie aerobines treniruotes trumpai Kaip pasakojo dietologė Daiva Pipiraitėyra dvi metabolinės sistemos arba du būdai, kaip kūnui gali būti tiekiama energija: aerobinis ir anaerobinis.

Jei aerobinis būdas priklauso nuo deguonies, tai anaerobiniams energijos gavimui deguonis nereikalingas. Koks būdas tam tikru momentu naudojamas — priklauso nuo pratimų trukmės, intensyvumo, fizinio aktyvumo rūšies.

lokali versija

Substratas šiam būdui yra gliukozė ir raumenų glikogenas angliavandeniaio galutinis produktas — pieno rūgštis, kuri konvertuojama į energiją. Šiuo būdu gaunama energija pirmosiomis sekundėmis sekundžių jėgos pratimų metu, tačiau energijos efektyvumas yra žemas — tik 30 proc.

aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai

Jeigu intensyvūs pratimai užtrunka, o deguonies nėra pakankamai, pieno rūgštis kaupiasi ir didėja nuovargis. Jis kartų efektyvesnis — tiek hipertenzija gydant podagra daugiau energijos gaunama. Būtent nuo to viskas ir priklauso, jei krūvis yra pakankamai didelis, deguonies gali ir trūkti, o tada jau bus anaerobinis režimas.

aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai

Aerobinis krūvis, anot V. Kavaliausko, gerina širdies ir kraujagyslių darbą, taip pat naudingas plaučių valymui.

  • Kanefrono hipertenzija
  • šoka aerobinius ar anaerobinius | paskolos-internetu.lt

Kadangi treniruojantis suaktyvėja kraujo tekėjimas, pačios kraujagyslės taip pat prasiplečia, o kai baigiame — susitraukia. Tas prasiplėtimas — susitraukimas taip pat treniruoja mūsų kraujagysles, jos būna elastingesnės, neužkalkėja taip greitai, kaip nesportuojančio žmogaus. Reguliaraus fizinio krūvio nauda Anot A.

aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai

Bagdonaitės, pagrindiniai aerobinių pratimų privalumai yra šie: padidėjęs darbingumas ir gaunama papildoma energija, sustiprinama širdis, suaktyvėjusi kraujotakos sistema ir sumažėjęs kraujo spaudimas, sustiprėję kaulai, pagreitėjusi medžiagų apykaita, sudeginti riebalai, sumažėjusi streso sukelta įtampa bei pagerėjusi nuotaika, taip pat sumažėjusi tikimybė susirgti cukralige. Reguliarus fizinis aktyvumas, anot A.

Bagdonaitės, mažina sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis ir mirštamumą nuo jų.

  • Metro sveikatos patikrinimas be sveikatos
  • Širdies ritmo zonos

Bagdonaitė pabrėžė, kad fizinis aktyvumas  padeda išvengti nutukimo, kaulų išretėjimo, taip aerobinis ir anaerobinis širdies sveikatai ramina nervų sistemą, padeda įveikti stresus, depresiją, reguliuoja virškinimą, gerina miegą. Pradedant sportuoti būtina specialisto konsultacija Fizinio pajėgumo nustatymas, anot V. Kavaliausko, pradedant intensyviai sportuoti yra itin svarbus. Sveikatingumo klubuose turi dirbti sveikatingumo specialistai — taip yra visame pasaulyje.

Vieni daro testus, kiti rekomendacijas suteikia intuityviai, dažnai stebimas pulsas, atsistatymo galimybės — yra daug būdų.

Cukrinis diabetas. Mityba

Aerobiniams pratimam tinka bet kokio pobūdžio ciklinis, tolygus krūvis. Tam tinka lifteriai, čiuožimo treniruokliai, dviračiai, irklavimo treniruokliai — jų būna visokiausių.