Spaudimas ir pulsas, Pasitikrinkite savo širdies ritmą


spaudimas ir pulsas

LinkedIn Širdies ritmas, arba pulsas, tai yra tai, kiek kartų jūsų širdis susitraukia ir atsipalaiduoja per minutę — arba tvinksniai per minutę. Žmonių širdies ritmas yra labai skirtingas, tai priklauso nuo to, ką spaudimas ir pulsas veikiate, koks jūsų sportiškumo lygis, kokius vaistus vartojate ar koks jūsų amžius. Tarp širdies ritmo ir pulso yra techninis skirtumas, nors jų skaičius visada yra toks pats: Širdies ritmas — tai kiek kartų per laiko vienetą dažniausiai minutę.

Tai apatinės širdies dalies kairiojo ir dešiniojo skilvelių susitraukimų skaičius.

spaudimas ir pulsas

Pulsas — tai, kai kraujas veržiasi į arteriją, nuo širdies susitraukimo, ir tai sukuria tarsi išsiplėtimą. Dažnis, per kurį arterija išsiplečia, nuo paduoto kraujo, gal būti pamatuojama liečiant kaklą ar riešą pirštais. Žmonėms turintiems pastoviai didesnį širdies ritmo dažnį yra didesnė rizika mirti anksti, nei tų, kurių širdies ritmas spaudimas ir pulsas mažesnis.

spaudimas ir pulsas

Koks yra normalus širdies ritmas pulsas ramybės būsenoje? Žmogaus, kuris yra 18 metų arba vyresnis. Širdies ritmas ramybės būsenoje yra  tarp 60 ir dūžių per minutę.

spaudimas ir pulsas

Paprastai kuo sveikesnis esate, tuo jūsų širdies ritmas yra mažesnis. Sportininko širdies spaudimas ir pulsas gali būti 40 tvinksnių ir retais atvejais, dar mažiau, ramybės būsenoje per minutę. Profesionaliems dviratininkams buvo nustatyti 29 ir 32 tvinksniai per minutę, ramybės būsenoje. Pagal nacionalinės sveikatos tarnybos nuostatas, normalus pulsas ramybės būsenoje yra: Naujaginmiui — tvinksnių per minutę Kūdikio nuo 1 mėnesio iki 12 mėnesių amžiaus — 80 tvinksnių per minutę Kūdikio nuo 1 iki 2 metų amžiaus — 80 — tvinksnių per minutę Mažo vaiko  nuo 2 iki 6 metų amžiaus — 75 — tvinksnių per minutę Vaiko nuo 7 iki 12 metų amžiaus — 75 tvinksnių per minutę Suaugusio spaudimas ir pulsas nuo 18 metų — 60 tvinksnių per minutę Suaugusio sportininko — 40 spaudimas ir pulsas per minutę Pasitikrinkite savo širdies ritmą Ant riešo — padėkite ranką delnu į viršų, švelniai uždėkite du pirštus nykščio pusėje, kad pajustumėte pulsą.

spaudimas ir pulsas

Skaičiuokite arba vieną minutę arba 30 sekundžių ir padauginkite iš dviejų. Ant kaklo miego arterijos —  uždėkite smilių ir vidurinį pirštus vaistas nuo hipertenzijos galvos skausmo kaklo, šalia trachėjos ir kai pajusite pulsą vėl skaičiuokite iki vienos minutės arba 30 sekundžių ir padauginkite iš dviejų. Kad išmatuotumėte pulsą tiksliau, galima naudoti elektrokardiografą EKG.

spaudimas ir pulsas

Taip pat sporto prekių parduotuvėse galima įsigyti laikrodžius, skirtus išmatuoti širdies ritmui, jie kontaktuoja su dirželiu juosiančiu jus aplink krūtinę ir taip išmatuoja pulsą, jo rodmenys taip pat gali parodyti pulso vidurkį ir panašiai. Širdies ritmui gali daryti įtaką šie veiksniai: Fizinis aktyvumas.

Kraujo spaudimas: viskas, ką svarbu žinoti