Kaip skatinti širdies sveikatą


Norite sveikesnės širdies: reikėtų atsisakyti 4 įpročių

Tokius kūno tarpusavio ryšius tyrinėjantys mokslininkai sako, kad norint išlikti sveikiems, reikia skirti dėmesio visomis kūno dalimis. Širdis ©  Shutterstock Susiję straipsniai Jodo trūksta daugumai lietuvių, tačiau jo stygių pastebėti nelengva   7 Gydytojai sako, kad širdžiai galima rimtai pakenkti netinkamai rūpinantis, regis, visai su ja nesusijusiais organais ar turint netinkamų įpročių, rašoma pranešime spaudai.

Pavyzdžiui, ar žinojote, kad širdies ligos gali būti susiję su netinkama burnos higiena? Jūsų dėmesiui — 4 įpročiai, kenkiantys širdies veiklai ir galintys sukelti rimtus jos sutrikimus. Stengiantis jų atsisakyti ir pakeliui save kaip skatinti širdies sveikatą patartina atsigręžti ir į gamtos dovanas.

Netinkama burnos higiena Netinkamas rūpestis burnos ertme, dantimis ir dantenomis yra toks pats rimtas širdies ligas sukeliantis faktorius kaip ir padidėjęs cholesterolis. Netinkamai valant dantis ir tarpdančius, burnos ertmėje besikaupiančios bakterijos per dantenas gali patekti į kraują, paveikti kraujagysles ir širdį, sutrikdyti kraujotaką ir sukelti rimtas ligas: insultą, išeminę širdies l igą ar endiokarditą.

Burnoje tarpstančių bakterijų neretai randama aterosklerotinėse plokštelėse kraujagyslėse, dėl kurių siaurėja ir standėja arterijos, kartais sukeldamos gyvybei pavojingus simptomus. Vadinasi, iš uždegiminės burnos gleivinės ar per gendančių dantų šaknis bakterijos gali keliauti kraujagyslėmis iki pat širdies, sutrikdyti jos veiklą ir sukelti net ūmų miokardo infarktą.

Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus

Todėl burnos higiena reikėtų nuolat rūpintis. Taisyklingai valant dantis, pašalinama didelė dalis maisto nuosėdų ir bakterijų. Būtina naudoti dar ir tarpdančių siūlą — juo išvaloma apie 35 proc.

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius. Kokios vyrauja tendencijos: ar daug žmonių supranta širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikos svarbą? Deja, dauguma susirūpina tik susirgę širdies ar kraujagyslių liga.

Per daug druskos Kai kuriose Vakarų Europos šalyse vykdyti tyrimai parodė, kad per parą žmogus su maistu gauna vidutiniškai gramų druskos. Panašų kiekį druskos vartoja ir Lietuvos gyventojai. Tačiau Pasaulinė sveikatos organizacija PSO sveikiems žmonėms rekomenduoja neviršyti 5 gramų druskos per dieną. Tam tikromis ligomis sergantiems žmonėms druskos vartojimą rekomenduojama riboti iki 2 gramų per dieną arba visai jos atsisakyti.

Viena pagrindinių druskos pertekliaus sukeliamų problemų — aukštas kraujospūdis, verčiantis širdį sunkiau dirbti.

Raktas į sveiką širdį

Kuo širdžiai kenkia druska? Joje esantis natris organizmui reikalingas, tačiau per didelis jo kiekis kaupiasi ir sulaiko vandenį. Per daug skysčių trukdo sklandžiai dirbti inkstams, dėl to sunkiau dirba širdis, tinsta kūnas, galiausiai — didėja arterinis kraujospūdis ir apkraunama širdis.

Todėl medikai rekomenduoja visiškai atsisakyti druskos vartojimo, bet nepamiršti, kad druskos gauname ne tik įsibėrę į patiekalą, bet ir vartodami rūkytus, konservuotus gaminius, kepinius ar duoną.

Druską kaip skatinti širdies sveikatą galima pakeisti prieskoniais kajeno pipirais, citrinų žievelėmis, česnako ar paprikų milteliais ir pan.

"Raktas į sveiką širdį": nemokami užsiėmimai kauniečių sveikatai gerinti

Rekomenduojama pasidomėti perkama druska ir įsigyti tokią, kurioje mažesnis natrio ir didesnis kalio kiekis. Kalis reguliuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą kraujyje, skatina natrio bei perteklinio vandens pašalinimą.

Tai normalizuoja kraujospūdį, pagerina kraujotaką ir organų aprūpinimą deguonimi. Sėdimas darbas ir nepakankamas judrumas Virš dviejų trečdalių žmonių nepakankamai juda ir renkasi pasyvų laisvalaikį. O kur dar sėdimas darbas ir daug streso?

Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą

Tokiomis aplinkybėmis fiziniam aktyvumui nelieka arba laiko, arba noro. Tačiau mažas fizinis aktyvumas ir sėdimas darbas — vieni svarbiausių koronarinės širdies ligos rizikos veiksnių. Nejudriam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, didėja svoris, kraujyje daugėja lipidų, kinta gliukozės apykaita organizme.

kaip skatinti širdies sveikatą hipertenzija 2 laipsniai, kaip ji gydoma

Tai skatina aterosklerozės, o kartu — ir koronarinės širdies ligos vystymąsi. Kita vertus, net lengvas fizinis aktyvumas saugo nuo širdies ligų ir mažina mirties riziką. Sportas treniruoja širdį, padeda jai susitraukinėti ir išstumti reikiamą kraujo tūrį.

kaip skatinti širdies sveikatą 1 stadijos hipertenzija.

Judrių žmonių pulsas retesnis, tankėja lėčiau, t. Judėjimas padeda kovoti su insultu, širdies ir kraujagyslių ligomis, II tipo cukriniu diabetu, artritu, depresija. Todėl norintys tausoti širdį turėtų bent minimaliai mankštintis.

kaip skatinti širdies sveikatą senų vaistų nuo hipertenzijos

Tiesa, specialistai sako, kad aktyvus sportas jaunystėje neapsaugo nuo ligų vyresniame amžiuje, todėl apsauginės reikšmės turi tik dabartinis kasdienis judėjimas. Per mažai miego Norintys turėti sveiką širdį žmonės turėtų kas naktį išmiegoti val.

Britų mokslininkai neseniai įspėjo, kaip skatinti širdies sveikatą trumpesnis miegas gali didinti išeminės širdies ligos arba insulto rizikas. Pasirodo, miegas veikia gliukozės apykaitą, kraujo spaudimą, kortizolio išsiskyrimą ir įvairius uždegiminius procesus. Lietuvoje atlikus tyrimus paaiškėjo, kad prasta miego kokybė itin būdinga sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis.

Vienas tyrimų parodė, kad mažiausią riziką susirgti išemine širdies liga, kaip skatinti širdies sveikatą, patirti širdies kaip skatinti širdies sveikatą turėjo kas naktį miegantys val.

Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų?

Tuo metu mažiau negu 5 valandas miegantieji rizikuoja dideliu kraujospūdžiu. Todėl medikai skatina širdį saugančius žmonės kuo mažiau nukrypti nuo rekomenduojamų miego valandų. Pagalba — iš gamtos Viena pagrindinių sąlygų, norint gerai jaustis, yra sveikas gyvenimo būdas. Todėl reikia atidžiai rinktis, ką valgyti, kiek judėti, tinkamai ilsėtis, vengti streso ir rūpintis visu organizmu.

SOS! Širdis už borto!

O jeigu ir pajaučiame nemalonius pojūčius širdies plote, krūtinėje, verta prisiminti, kad kai kurie augalai puikiai gali padėti neutralizuoti per didelį kraujo spaudimą, nuraminti širdį ir sustiprinti širdies raumenį. Jie — saugi alternatyva nenorintiems griebtis cheminių preparatų.

  1. Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą 93 LRT.
  2. Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų? | NORTHWAY Vilnius
  3. Hipertenzija 4 kategorija
  4. Ieškoti Širdies sveikata: kokie pavojai tyko per karščius?
  5. Pirmoji pagalba sergant hipertenzija ir jos simptomais

Žolelių tinktūros tokios kaip gudobelių, valerijonų, sukatžolių — vienas seniausių augalinės terapijos būdų — laikomas saugiu ir veiksmingu vaistu. Tinktūrose tirpinami augalai veiksmingiau atiduoda veikliąsias medžiagas, geriau išsilaiko ir yra puikiai pasisavinami plonajame žarnyne, todėl greičiau ir efektyviau padeda širdžiai, kraujagyslėms, nervų sistemai ir virškinimui.

Vandens pagrindu pagamintos tinktūros ar arbatos nėra tokios veiksmingos, todėl patartina rinktis tinkamai ir profesionaliai parengtus spiritinius užpilus — alkoholis pagreitina medžiagų įsisavinimą, kadangi dalis veikliųjų medžiagų pasisavinama iš karto per burnos gleivinę.

Tai svarbu, nes greita pagalba yra itin aktuali susidūrus su širdies sutrikimais. Šie preparatai laikomi saugūs, nes tinktūrose naudojami etanolio kiekiai yra tokie nedideli, kad nesukelia jokio šalutinio poveikio. Žinoma, esant rimtesniems simptomams būtina pasikonsultuoti su gydytoju, tačiau ir laukiant vizito pas medikus galima sau padėti.

Apie širdies treniravimą su kardiologe Akvile Šmigelskaite

Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.